З метою попередження виявлення труднощів адаптації та можливих негативних явищ розвитку першокласників психологічними службами шкіл з вересня по жовтень в ЗНЗ проводилось спеціальне психологічне дослідження.
Початковий етап адаптації вже можна прослідкувати в перші тижні навчання в школі. Саме в цей час можна запобігти більш серйозним наслідкам дезадаптації, які можуть виникнути, якщо вчасно не виявити причину.
В дослідженні брало участь 184 першокласники шкіл міста. За результатами психологічних досліджень можна сказати, що адаптація в більшості учнів проходить успішно: діти активні на уроках, дружні, прагнуть до пізнання.
Для учнів з низьким рівнем адаптації , практичні психологи надали рекомендації по роботі з дітьми для класних керівників та батьків.
Щоб навчання в школі було успішним, потрібно враховувати особливості адаптації дитини до шкільного життя. Перший рік навчання особливо важкий для малюків, тому й адаптація може проходити по-різному. Значна частина дітей пристосовується протягом двох-трьох місяців навчання. Це виявляється в тому, що дитина звикає до колективу, ближче пізнає своїх однокласників, знаходить друзів. У дітей, які успішно пройшли адаптацію, переважає гарний настрій, висока самооцінка, висока мотивація до навчання в школі. Деяким дітям потрібно більше часу на звикання до шкільного життя. Вони можуть до кінця першого півріччя надавати перевагу ігровій діяльності, не одразу виконувати побажання вчителя, з’ясовувати стосунки з однокласниками неадекватними методами. Вцілому ж період, за який дитина зможе адаптуватись до навчання, індивідуальний.
Підсумовуючи обстеження приємно відзначити, що першокласники закладів до навчання готові, тому побажаємо їм успіхів.
|