П`ятниця, 03.05.2024, 00:40
Управління освіти, молоді та спорту Березанської міської ради
Вітаю Вас Гість | RSS

З м і с т
Наші заклади









Головна » 2023 » Листопад » 13 » Граючись, зростаємо і навчаємось
10:41
Граючись, зростаємо і навчаємось

З появою дитини в сім’ї, з’являється одночасно щонайменше два педагоги – наставники дитини, батьки, які ведуть своє маля в широкий світ пізнання.

По новому малята сприймають світ в дитячому садку: освітнє середовище, відмінне від домашнього, колектив ровесників зі спільними інтересами, опіка дорослих фахівців, але не батьків.

        Тому завдання дитячих садочків - створити комфортні, безпечні умови перебування для дітей, близькі до домашніх,  щоби якомога швидше і легше пройшла адаптація дошкільників до перебування в дошкіллі.

        Велику роль для адаптації дошкільників відіграє психолог, який допомагає емоційно пізнавати соціальні відносини  та сприяє розвитку здібностей дитини.

         Подолати мовленнєві порушення та не допустити їх появі сприяють  цікаві різноманітні заняття з  вчителем – логопедом.

        З метою  формування бажання щоденно відвідувати садочок  педагоги-наставники створюють належні умови: на них щоденно чекають в ігровому куточку настільні ігри, улюблені іграшки, спортивне приладдя та цікава дитяча література. Саме захоплюючі ігри  є місточком для спілкування та пізнання навколишнього світу дошкільників з однолітками і дорослими, першими кроками до пізнання незвіданого.

         У віці 4 - 4,5 років діти  переважно проводять час в парах і невеликих підгрупах. Вони вже добросовісно відносяться один до одного, використовують свої знання і вміння, більше рухаються, пізнаючи при цьому нове: простір, величину, форму, навчаються узгоджувати свої дії з іншими, прагнуть  діяти за правилами. У дітей старшого дошкільного віку вже формується готовність до навчання в школі.

        У старших дошкільників гра теж залишається провідним видом діяльності, але педагоги використовують саме гру, як інструмент навчання від простого до складнішого: від  простого  ситуаційного обігрування до роботи в зошитах і на картках.

         В ЗДО «Ластівка» створене середовище, в якому комфортно всім, забезпечений безбар’єрний доступ і для  дітей з обмеженими  освітніми потребами. В закладі функціонує 2 інклюзивні групи. Для дітей з ООП розроблені індивідуальні програми розвитку, в штат введено посади асистентів вихователів.     

      В ЗДО  «Ранок» систематично проводяться інтегровані заняття пізнавального характеру. Так, у середньо-старшій групі «Сонечко» проведено інтегроване заняття з пріоритетом на розвиток мовлення на тему: «Садочок навичок» із застосуванням гейміфікованої методики виховання.

          Ідея заняття ґрунтується на колективній взаємодії дітей в ігровій формі, завдяки чому відбувається засвоєння виховного матеріалу.

Діти з радістю вчаться аналізувати поставлені завдання із ігрових карток та знаходити відповіді на ігровому плакаті.

Таке заняття допомагає розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, зв’язне мовлення.

Навчатись – граючись дуже цікаво, весело та результативно.

            В ЗДО  «Вишенька» заняття  проводяться у формі гри.  Різноманітні ігрові вправи проводяться  протягом дня: вони обов’язкові на заняттях (на початку або в середині заняття – як фізкультхвилинки), під час індивідуальної та групової роботи, а також перед обідом після того, як діти помили руки, після прогулянки. Ці вправи допомагатимуть  готувати руку до письма,  розвивати зорову та слухову увагу, виховувати працездатність, терплячість. Готуючись до занять користуються цікавим методом  навчання естетичного сприйняття творів мистецтва. Сьогодні багато говориться про відродження української культури, духовності, коріння яких сягає у глибину сивих століть. Майбутнє українського народу нині виховується в закладах дошкільної освіти та школах, наше суспільство буде таким, які уявлення про світ ми, вихователі та вчителі, виховуємо у дітей сьогодні. Із захопленням наші вихованці працюють на таких заняттях, а ми хочемо, щоб вони відчували себе вільно та розкуто.

        Головною вимогою у виборі форми організації навчання  у ЗДО « Лелеченька» - це  необхідність сприяти  дошкільникам  у  бажанні навчатися. Адже  дитина розвивається тоді, коли вона переживає радість від процесу навчальної діяльності,  досягнутого  результату.

     Педагоги  визначають ступінь складності навчальних завдань, дбаючи, щоб навантаження було посильним для дошкільнят. За провідною діяльністю використовуються  дидактична гра, екскурсія, заняття.

     У молодшій та середній  групах  дітей  залучають його емоційною насиченістю, ігровими ситуаціями, адже, навчаючись, можна дізнатися багато нового і цікавого.

       Старші дошкільники здобувають досвід колективної роботи на занятті, усвідомлюють, що від успіху кожного залежить успіх групи.

Використання різноманітних форм організації навчання дітей  дає змогу ефективно засвоїти знання, уміння і навички, розвиває пізнавальні можливості кожної дитини.

        Організація навчальних досягнень для дошкільників у рамках програми « Зростаючи- навчаємося» передбачає удосконалення різних аспектів дитячого розвитку у дошкільному підрозділі Ярешківської гімназії. Зокрема.  на заняттях  із фізичної культури дошкільнята грають у рухливі ігри, виконують комплекс фізичних вправ ,спрямованих на розвиток координації та м’язової сили.

      Також  важливо розвивати когнітивні навички. Для розвитку мислення використовуємо ігри та завдання , які вимагають від дитини розв’язування простих проблем та розвитку логічного мислення. Наприклад, гра «Що підходить?» розвиває короткочасну пам’ять; гра « Хто більше?» спонукає дітей мислити креативно; гра «Розкажи по – різному» розвиває увагу. Для розвитку уваги на заняттях  також використовуємо завдання , які вимагають довготривалої концентрації уваги , наприклад, малювання, розфарбовування та ліплення, конструювання із будівельних блоків,.

      На заняттях із математики  використовуємо настільні ігри , де потрібно рахувати, додавати, віднімати. За допомогою різних видів мовленнєвої діяльності розвиваємо діалогічне та монологічне  мовлення дітей, а саме: читання , переказ  казок, заучування віршів, складання розповідей за малюнками.

        Для дітей 3-4 років вибираємо ігри, які сприяють розвитку моторики, сприйняття форм та кольорів.На заняттях малюки розфарбовують малюнки, складають пазли та конструктори.

       Майбутнє українського народу нині виховується в закладах дошкільної освіти та школах, майбутнє України буде таким, які уявлення про світ ми, вихователі, а надалі  вчителі, формують  у дітей сьогодні. Із захопленням наші вихованці працюють на таких заняттях, а ми хочемо, щоб вони відчували себе вільно та розкуто, формуючи дитячий світогляд з бажанням в майбутньому стати активними громадянами України.

Переглядів: 25 | Додав: berezan-osvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
ПедПреса
МОН
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Rombas © 2024